Executive Intelligence anmeldelse

Executive Intelligence Review er et ugeblad blev grundlagt i 1974 af den amerikanske politiske aktivist Lyndon LaRouche. Baseret i Leesburg, Virginia, det kontorer i en række andre lande, ifølge hans bibliotek, herunder Wiesbaden, Berlin, København, Paris, Melbourne og Mexico City. Siden 2009 har præsidenten for EIR News Service er Linda de Hoyos, og redaktør af EIR, Nancy Spannaus. En spansk udgave udskrives.

Lyndon LaRouche Relationship

EIR er en af ​​de publikationer, der ejes af LaRouche bevægelse. Andre omfatter New Solidarity International Press Service; The New føderalistiske; Fusion Energy Foundation; Nouvelle Solidarité i Frankrig; Neue Solidarität udgivet af Bürgerrechtsbewegung Solidarität Larouche i Tyskland og Fidelio, udgivet af Schiller Instituttet, også i Tyskland.

Undertone

John Rausch skrev, at bladet kom fra LaRouche ønske i 1970'erne til at danne et globalt intelligens netværk. Hans idé var at danne dette netværk, som om det var en nyhedstjeneste, der ville direkte service fra sin jord The New Solidarity International Press Service, inkorporerer tre tilhængere af LaRouche i 1974 i henhold til Rausch, ville dette gøre det muligt for LaRouche bevægelsen få adgang til amerikanske embedsmænd under dække af pressen. Som NSIPS midler voksede, blev EIR oprettet.

Skabelse

I 1980'erne et årligt abonnement koster 400 $. Nora Hamerman, EIR redaktør, sagde, at i 1990 havde en criculación 8.000 til 10.000. Hun sagde, at magasinet var ejet af EIR News Service, men afviste at sige, hvem der stod bag nyhedsservice. Hjemmesiden for LaRouche pressede sine læsere til at abonnere.

Forholdet til de store medier

Rausch skriver, at på trods af forbindelsen til LaRouche, EIR får meget lidt opmærksomhed fra mainstream medierne, og når de gør det sjældent. John King en reporter for The Globe and Mail, Toronto, rapporterede, at i 1984, da medarbejderne i EIR dukkede op i Washington, DC og New York for at smøre de mennesker, de opfattede som modstandere. I 1988 en af ​​sine journalister, Nicholas Benton, modtaget et svar under en pressekonference af præsident Ronald Reagan som svar på et spørgsmål om Michael Dukakis, som fik bred dækning i andre medier. I 1998 blev en af ​​hans tidligere forfattere, Jeffrey Steinberg, interviewet på britisk tv om LaRouche teori, at den britiske kongefamilie havde bestilt mordet på Prinsesse Diana. EIR havde beskrevet som "maksimale teoretiske udtryk var" mord, ikke uheld '' om død Diana.

EIR kontorer blev ransaget i 1986 som en del af en undersøgelse i forbindelse med udøvelse af LaRouche. I 1988 blev de kontorer EIR samlet med en anden enhed LaRouche blev Fusion Energy Foundation, Yambas lukket af en domstol. Redaktør Webster Tarpley sagde lukningen var en indsats fra "Invisible hemmelige parallel regering" at lukke munden LaRouche på grund af deres præsidentvalg kampagner. LaRouche og mange d Elos EIR teammedlemmer er blevet dømt på anklager om mail svindel. For mere information, se LaRouche straffesager.

MI6 agenter klage

I 1999 EIR gjort internationale nyheder ved at offentliggøre navnene på 117 agenter for MI6 efterretningstjeneste UK liste opnået fra frafaldne agent Richard Tomlinson på sin hjemmeside. En EIR talsmand sagde oplysningerne var modtaget nogen anmodning.

Anmeldelser

I 2002 Arnaud de Borchgrave, redaktør af The Washington Times, henviste han til Executive Intelligence anmeldelse som "en anti-semitisk potpourri af misinformation, factoids, rygte, sladder, tegneserier og lejlighedsvise arrangementer." EIR kontraspionage direktør Jeffrey Steinberg refererer til avisen som "Moonie Washington Times". The Times blev grundlagt af Sun Myung Moon.

Relaterede publikationer

  • Efterforskningsmæssige Leads, beskrev som "et biprodukt af Executive Intelligence anmeldelse, der håndterer relateret til terrorisme, terrorisme og narkotika poster."

Team medlemmer og samarbejdspartnere

  • Lyndon LaRouche, grundlægger og redaktør
  • Nicholas Benton, leder af kontoret for Washington DC og Det Hvide Hus-korrespondent
  • Michael Billington, redaktør for Asien.
  • Anton Chaitkin, redaktør af historien.
  • Robert Dreyfuss, tidligere chef for intelligens for Mellemøsten.
  • F. William Engdahl, tidligere samarbejdspartner
  • David P. Goldman, tidligere samarbejdspartner
  • Laurent Murawiec, Gammel redaktør.
  • Webster Tarpley, tidligere redaktør
  0   0
Forrige artikel Trusted tredjepart
Næste artikel Psammocora

Kommentarer - 0

Ingen kommentar

Tilføj en kommentar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tegn tilbage: 3000
captcha